Vragen (FAQ)
Meest gestelde vraag op dit moment:
Wat zijn de annuleringsvoorwaarden rondom corona?
U betaalt niets vooraf
Gedurende de pandemie betaalt u niets vooraf. U betaalt uw reis op de dag dat u vertrekt of bij aankomst in uw verblijf in Oostenrijk. Lees verder op: Vandaag boeken, na vertrek betalen & annuleringsvoorwaarden.
Bedenktijd tot 14 dagen voor vertrek
Tot 14 dagen voor vertrek kunt u uw boeking kosteloos en zonder reden op te geven annuleren. Lees verder op: Vandaag boeken, na vertrek betalen & annuleringsvoorwaarden.
Kosteloos annuleren bij positieve test op Covid-19
Tot op de vertrekdatum van uw reis kunt u uw boeking kosteloos annuleren als u positief getest wordt op Covid-19. Lees verder op: Vandaag boeken, na vertrek betalen & annuleringsvoorwaarden.
Vertrekgarantie
Bij Snowventure geldt altijd een vertrekgarantie of geld terug. In het geval uw reis niet kan plaatsvinden wegens de coronamaatregelen van Nederland, Duitsland of Oostenrijk, dan ontvangt u uw volledige reissom terug.
Snowventure zal u in die gevallen zo snel mogelijk informeren en binnen 3 werkdagen uw volledige reissom terugbetalen.
Wilt u na uw boeking en bedenktijd uw reis annuleren, dan gelden de regels die vermeld staan in de algemene voorwaarden.
Wat is de doelgroep van Snowventure?
Antwoord: De doelgroep van Snowventure is reizigers met een leeftijd tot en met 35 jaar. Alle reizen zijn bestemd voor zowel beginners als gevorderden. Beginners kunnen zich inschrijven voor ski- of snowboardlessen. Gevorderden kunnen ter plekke zich aanmelden voor privé-begeleiding om hun ski- of snowboardtechniek te verbeteren.
Hoe ziet mijn dag op de berg eruit als ik alleen reis?
Antwoord: Dat hangt af of u beginner of gevorderd bent.
Beginner
Als beginner volgt u waarschijnlijk ski- of snowboardles. Dan wordt u de hele dag t/m 16:00 uur begeleid door uw ski- of snowboardleraar. Dagelijks lunchen de beginnersgroepen gezamenlijk met hun ski- of snowboardleraar.
Gevorderd
Als gevorderde kunt u dagelijks kiezen om alleen het gebied te verkennen of deel te nemen aan een groep gevorderden die begeleid wordt door een van de reisbegeleiders. De reisbegeleider zal samen met de groep stapsgewijs het skigebied verkennen, gezamenlijk lunchen en zowel skiërs als snowboarders tips & tricks kunnen geven over hun techniek.
Ik ben nog geen 18 jaar, mag ik een reis boeken?
Antwoord: Ja, dat mag, maar deze reizigers mogen niet alleen reizen. Reizigers die de leeftijd van 18 jaar nog niet hebben bereikt dienen tijdens de gehele reis vergezeld te worden door een of meerdere personen van 18 jaar of ouder. Daarnaast hebben reizigers die de leeftijd van 18 jaar nog niet hebben bereikt toestemming nodig van hun ouder(s)/voogd(en). Na uw reservering ontvangt u een formulier waarmee u de gegevens van uw ouder(s)/voogd(en) kunt doorgeven.
Waar kan ik opstappen met de bus?
Antwoord: Bekijk hier alle opstapplaatsen.
Waar kan ik mijn stoel in de bus reserveren?
Antwoord: Via het menu en de knop [Inchecken & stoel reserveren] kunt u een stoel in de bus reserveren. U heeft een reserveringsnummer nodig om deze pagina te bezoeken.
Is de reisleiding aanwezig op de bus?
Antwoord: Ja, gedurende de hele reis is de reisleiding aanwezig op de bus, bij het hotel en op de piste.
Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Antwoord: U mag 1 grote tas (of koffer), uw ski- of snowboarduitrusting en 1 stuk handbagage meenemen. Uw grote tas (of koffer) mag maximaal 25 kilo wegen.
Hoe worden de kamers ingedeeld?
Antwoord: Iedere reiziger ontvangt een aanmeldingsformulier. Op uw aanmeldingsformulier geeft u aan met welke personen u een kamer wilt delen.
De kamers worden op een van de volgende manieren ingedeeld.
- Reist u alleen, dan wordt u een kamer toegewezen. U deelt dan uw kamer met anderen van hetzelfde geslacht.
- Reist u met zijn tweeën of maakt u deel uit van een groep, dan kunt u bij uw aanmeldingsformulier aangeven met wie u een kamer wilt delen.
- Reist u met zijn tweeën dan is het in de meeste gevallen mogelijk om een 2-persoonskamer te reserveren. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Reizigers worden ingedeeld op een 2-persoonskamer, 4-persoonskamer, 6-persoonskamer of 8-persoonskamer.
Hoe werkt de kamerindeling als ik alleen reis?
Antwoord: De kamers worden op een van de volgende manieren ingedeeld.
- Reist u alleen, dan wordt u een kamer toegewezen. U deelt dan uw kamer met anderen van hetzelfde geslacht.
- Reist u met zijn tweeën of maakt u deel uit van een groep, dan kunt u bij uw aanmeldingsformulier aangeven met wie u een kamer wilt delen.
- Reist u met zijn tweeën dan is het in de meeste gevallen mogelijk om een 2-persoonskamer te reserveren. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
U wordt ingedeeld op een 2-persoonskamer, 4-persoonskamer, 6-persoonskamer of 8-persoonskamer.
Ik ben vegetarisch, vegan, intolerant of heb allergieën, waar kan ik dat doorgeven?
Antwoord: Nadat u een reis boekt ontvangt u een aanmeldingsformulier. Op dit formulier geeft u zaken door zoals uw opstaplaats, of u gaat skiën of snowboarden, of u lessen wilt volgen en ook of u vegetarisch, vegan, intolerant bent of allergieën heeft. Elke accommodatie die wordt aangeboden op onze website houdt rekening met uw dieet(wensen).
Kan ik alleen een busreis boeken?
Antwoord: Nee, losse busreizen worden niet aangeboden.
Betaal ik ook reserveringskosten?
Antwoord: Nee, u betaalt alleen het bedrag dat u op de website ziet. Alle reizen zijn inclusief bus, verblijf, dagelijks ontbijt, dagelijks avondeten, ski- of snowboardlessen, materiaalhuur en avondactiviteiten.
Binnen hoeveel dagen moet ik mijn reis betalen?
Wanneer u een reis boekt heeft u keuze uit twee betaalmethodes. U kunt direct betalen via IDeal of u kunt betalen via factuur. Wanneer u kiest voor betalen via factuur betaalt u uiterlijk op de vertrekdatum van uw reis.
Kan ik mijn boeking annuleren na mijn bedenktijd?
Antwoord: Nee, in eerste instantie niet. Indien er sprake is van overmacht kunt u contact met ons opnemen. Ieder annuleringsverzoek wordt met zorgvuldigheid beoordeeld. Aan het annuleren buiten de bedenktijd zijn mogelijk annuleringskosten verbonden.
Ontvang ik thuis mijn tickets en factuur?
Antwoord: Ja, u ontvangt zowel uw factuur als uw tickets thuis.
Wanneer ontvang ik mijn tickets?
Antwoord: U ontvangt uiterlijk 30 dagen voor de vertrekdatum van uw skivakantie de tickets via de post en e-mail.
Waar kan ik mijn ski- of snowboardmateriaal halen?
Antwoord: Op de piste haalt u samen met iemand van de reisleiding uw ski- of snowboardmateriaal.
Ik heb eigen ski's of snowboard, wordt de reissom dan voordeliger?
Antwoord: Nee. Alle reizen worden inclusief les, skimateriaal en avondactiviteiten aangeboden. Op deze wijze wordt de reis voor alle reizigers, ongeachte het niveau van skiën of snowboarden, betaalbaar.
Ik hoef geen ski- snowboardlessen te volgen, wordt de reissom dan voordeliger?
Antwoord: Nee. Alle reizen worden inclusief les, skimateriaal en avondactiviteiten aangeboden. Op deze wijze wordt de reis voor alle reizigers, ongeachte het niveau van skiën of snowboarden, betaalbaar.
Ik wil niet meedoen met de avondactiviteiten, wordt de reissom dan voordeliger?
Antwoord: Nee. Alle reizen worden inclusief les, skimateriaal en avondactiviteiten aangeboden. Op deze wijze wordt de reis voor alle reizigers, ongeachte het niveau van skiën of snowboarden, betaalbaar.
Waar kan ik een compliment of opmerking indienen?
Antwoord: U kunt uw complimenten of opmerkingen via de post, mail, het contactformulier of telefonisch indienen.
Wat zijn de algemene voorwaarden?
Antwoord: Lees hier de algemene voorwaarden van Snowventure.